Battalgazi Genel Doğanşehir'de Geleneksel Dut Pekmezi Sezonu Başladı

Doğanşehir'de Geleneksel Dut Pekmezi Sezonu Başladı

Malatya'nın Doğanşehir ilçesi Fındık Mahallesi'nde dut pekmezi sezonu başladı. Vatandaşlar beyaz ve kara dutları geleneksel yöntemlerle kaynatarak kışlık pekmez hazırlıyor.

0
GÖSTERİM
1 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
KAYNAK: MALATYA HABER AJANSI
Okunma Süresi: 1 dk

Doğanşehir'de Geleneksel Dut Pekmezi Sezonu Başladı

Malatya'da dutların olgunlaşmasıyla birlikte kırsal mahallelerde pekmez sezonu başladı. Doğanşehir'in Fındık Mahallesi'nde vatandaşlar topladıkları beyaz ve kara dutları geleneksel yöntemlerle kaynatarak pekmez üretimine başladı.

Sabahın Erken Saatinde Kazan Başında

Malatya'da yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte dut hasadı hız kazandı. Özellikle kırsal mahallelerde olgunlaşan beyaz ve kara dutlar toplanarak pekmez yapımında kullanılmaya başlandı.

Doğanşehir ilçesine bağlı Fındık Mahallesi'nde de geleneksel pekmez mesaisi başladı. Vatandaşlar sabahın erken saatlerinde topladıkları dutları kazanlarda kaynatarak kışlık pekmez hazırlıyor.

"Saatlerce Kaynatıyoruz"

Yıllardır pekmez yaptığını belirten Döndü Bozkurt, her yıl olduğu gibi bu yıl da dutların olgunlaşmasıyla pekmez üretimine başladıklarını söyledi.

"Beyaz ve kara dutları topluyoruz. Önce sıkıp şırasını çıkarıyoruz, ardından büyük kazanlarda saatlerce kaynatıyoruz. Kıvamını aldıktan sonra dinlendirip şişelere doldurup kullanıma hazır hale getiriyoruz" dedi.

Pekmezin Faydaları

Pekmezin birçok faydasının bulunduğunu dile getiren Bozkurt, "Pekmez enerji verir, bağışıklığı güçlendirir. Eskilerden beri şifa kaynağı olarak tüketilir. Faydalarını saymakla bitiremeyiz" diye konuştu.

Bölgede geleneksel yöntemlerle sürdürülen pekmez üretiminin önümüzdeki haftalarda da devam etmesi bekleniyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *